Muzyka w marketingu

Muzyka nie tylko jest słuchana przez nas na odtwarzaczach mp3 czy też na komputerze, gdy mamy ochotę na to, aby zatopić się w muzycznym świecie naszych ulubionych artystów. Muzykę możemy słuchać również w filmach, gdzie stanowi ona tło wydarzeń, ale nieraz jest też ich wspaniałym dopełnieniem, co można powiedzieć na przykładzie często bardzo popularnych utworów muzycznych, które towarzyszą promocji filmów. Muzyka może pełnić również świetne funkcje marketingowe, dlatego też bardzo chętnie się ją do tego wykorzystuje.

Najczęściej można muzyczne reklamy usłyszeć w telewizji, również w radiu, gdzie nieraz są one przygotowywane specjalnie w tym celu, a także w Internecie, gdzie można zarówno słuchać je na stronach internetowych, jak i na portalach typu Youtube, gdzie dostępne są one jako spoty telewizyjne. Czy muzyka jest dobrym rozwiązaniem jako dopełnienie kampanii marketingowej? Przyjrzyjmy się temu nieco bliżej. Przede wszystkim trzeba wskazać, że wszystko zależy od danej reklamy oraz tego, jaką funkcję muzyka będzie miała w niej pełnić. Czasami jest ona tylko dopełnieniem całej kampanii, innym razem jest tym, co jest nadrzędne i to właśnie na muzyce buduje się całą reklamę. Często ma to miejsce w przypadku tych reklam, które są emitowane z okazji świąt Bożego Narodzenia, gdzie tradycyjne motywy świąteczne towarzyszą przekazowi reklamowemu. Również wtedy, gdy agencja reklamowa zajmująca się przygotowaniem danej reklamy wybiera jakiś popularny utwór, który ma być flagową piosenką całej kampanii reklamowej, która na być kojarzona z danym produktem. Zatem widzimy, że muzyka w marketingu może pełnić bardzo dużą rolę – na pewno nie raz zastanawialiśmy się, z jakim utworem mamy do czynienia w danej reklamie, piosenki też szybko mogą wpaść nam w ucho i następnie przez cały dzień je nucimy, pamiętając oczywiście o przekazie reklamowym, co jest najważniejszym celem, jaki ma zostać osiągnięty w takich przypadkach. Zatem dobra muzyka to bardzo ważny czynnik przyciągający klientów i zwiększający sprzedaż!

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.

Szukaj
Seriale
    Czym się różnią polskie, a zagraniczne seriale przede wszystkim tym że te za naszej granicy mają lepszą obsadę i produkcję ale jest to efektem tego że po prostu mają większe budżety, niż nasze seriale np. taki budżet Brzyduli emitowanej przez TVN to będzie koło kilku Mln zł, a amerykański Lost to kilkanaście mln dolarów, tak więc widzimy jaka jest olbrzymia różnica no ale czemu się dziwić skoro Stany Zjednoczone to stolica filmu to tutaj w Hollywood powstają najlepsze światowe filmy, to tutaj uruchomiono po raz pierwszy serial online , to tu mieszkają najlepsi aktorzy, i to tu wydaję się bajeczne pieniądze, a zarabia się jeszcze większe no cóż i my możemy pomarzyć że kiedyś w Polsce będzie coś takiego i to my będziemy szczęśliwi gdy nasi rodacy będą odbierać prestiżowe nagrody za osiągnięcia filmowe taką jak jest Nagroda Akademii Filmowej Oskar która jest marzeniem każdego cenionego się przedstawiciela branży filmowej. Pomyślmy przecież od filmów także są podatki czym więcej film zarobi tym większy wpływ ma państwo,no ale niestety polska jest krajem w którym mało się inwestuję w rzeczy dzięki którym można zarobić. W tej branży jest wiele rzeczy na których można zarobić wywiady,przyjęcia charytatywne na które aktorzy przeznaczają rzeczy, reklamy itp. Ten rodzaj interesu jednak kieruję się też swoimi zasadami czym lepsze kontakty tym lepsza rola, oczywiście nie wszędzie ale wiele razy słyszymy że jakiś znany reżyser dał rolę swojemu krewnemu, możemy powiedzieć zwykła przysługa no ale to niesprawiedliwe że ktoś z talentem nie dostanie się na castingu chodź wypadł bardzo dobrze, a inny który w ogóle nie raczył zjawić się dostał pierwszoplanową rolę i to jeszcze z największą pensją, no niestety tak było i jest i to nie tylko w za granicą ale także u nas zawsze tak jest w takich interesach w których jest mowa o wielkich pieniądzach.